Monday, 10 October 2016

Si JP Yang Ke #6, Ke #7, Ke8 ~ Lesen October

Ayam : Si JP 
Lokasi : Benut
Tarikh : 09/10/2016
Masa : 08.30pagi - 12.30 Tengahari
Kenkawan Mikat : Topik (seekor)
Ayam Tapau : Ke#6, Ke#7, Ke#8 (3 ekor)

Assalamulaikum...

Setelah hampir 2minggu tidak turun memikat..tangan menggigil hendak memacak racik...setelah dihajati pagi minggu dengan semangat yg ade pon turun ke destinasi...dalam perjalan lepas tol hujan...sempat jugak bertuduh kat bawah jambatan...sementara tunggu hujan...tiba2 nampak kelibat member pon kena hujan berteduh...da jadi ber 2 dari keseorangan...di pendekan cerita hujan selesai..terus bergerak ke laman..laman pertama..laman kurang menambat mata...pacak jugak selaman...x ade kelibat AH yg sudi...lyan terkukur la pulak sbb AH x meriah kawasan ni..sambil2 tunggu Topik dan ambil keputusan keluar ke lokasi lain...

Laman Ke 2 # Tapau AH muda bulu kijang






video


 Laman Ke 3 # Tapau AH Ke - 2 






video

 Laman Ke 4 # Tapau AH Ke - 3


Tapau yg ke#3 tidak sempat ambil gambar banyk sbb pikat kena taji dekat bahagian belakang...tapau yg ke#3 kaki bertape warna biru.Kemas2 barang mikat terus henjut balik ke rumah untuk setelkan pikat..pikat terhenjut2 kaki kesakitan...harap2 pulih seperti biasa dan x der masalah kat laman akan datang...aminnn..
Alhamdulillah rezeki half day hari ini...AH bagi 2 org sahabat...sama2 dapat merasa...rezeki milik Allah..kita hanya berusaha...

7 comments:

  1. Terbaik pikat nya bang, ada video tapau kah

    ReplyDelete
  2. Tiada gambar vedio semasa ayam berlaga...cuma ada vedio ambil ayam jerk...kebetulan saja bang terjumpa ayam yg garang..

    ReplyDelete
  3. Esok jgn lupa buat video bang, pengen lihat cara main ayam abang, mungkin bisa buat panduan saat cari pikat nanti.

    ReplyDelete
  4. baik...insyaAllah...terima kasih sudi lihat blog nie...

    ReplyDelete
  5. Saya rutin tengok blog abang, kemarin2 saya pun comen dgn nama abdullah yvk, saya mo lihat video abang tapau ayam jalak to, tp saya tak bisa buka, ade link video nye, biar saya bisa lihat, kemarin pun ade saya kasih nama ayam saya sama seperti ayam abang, sicili padi, tapi sayang, ayam saya to kene curi orang, blm sempat tapau lg, ayam abang sicili padi to masih ade ke.

    ReplyDelete
  6. o..macam tu...untuk vedio jalak itu tiada link...vedio lain kamu boleh buka tidak..pastinya kalau vedio lain boleh buka..pasti vedio jalak boleh buka juga..Si Cili Padi ada...bulunya meluruh dan bulunya belum tumbuh sepenuhnya...jadi Si Cili Padi di rehatkan sementara bulunya siap..

    ReplyDelete
  7. Saya tak bisa buka, saya sangat ingin melihat video to.. abang tak gune pikat betina.

    ReplyDelete