Monday, 26 August 2013

Terkukur Tapau - SI PJ

Ayam Hutan : Si Tampin (Haussss)
Terkukur : Si PJ (BB)
Lokasi :Mutiara Rini
Tarikh :  24/08/2013
Masa : 7.30pagi - 09.30pagi
Tapau : Yang Ke-4 (18) @ 09.20pagi
Kenkawan Mikat : Kwan


Assalamualaikum kenkawan seperjugan..

Di pagi yg indah hari ni kwn melaman dekat2 area rumah jer...nak pergi jauh x boleh..hari ni nak balik ke Melaka.Kwn ambil ngan BB...x jauh pun dari rumah..lebih kurang 10minit sampai di lokasi.Kwn pon da lama x lalu area reban ayam ni..meriah jugak AH kat semak belukar ni..kwn x menghempit sgt..pacak agak2 jer..da ler semak tinggi..nak pacak racik pon susah..hampeh tol la...pacak lebih kurang jer..pikat pon da lama x bawa..lebih kurang 15minit ade ayam yang sampai beradap ngan semak...sampai kesudah layan kokok jer...upernya bawa amoi...amoi pon x mo kuar dari semak...huh...ade AH kwasan tu masih beramoi lagi...x per la...next time try pikat lain...

Dalam masa sama kwn pacak la Si PJ atas tunggul sawit...kawasan pon cantik...BH pun sunyi sepi..tunggu punya tunggu x der pon nampak kelibat BH...ambil keputusan nak ambil BB..setelah dicapai cetok sambil berjalan kat laman tetiba ade burung mengelupur..samapi dekat di lihat Alhamdulillah tertapau sekor BH..masa bila trun pun x pasti..ni dikatakan rezeki...diam2 pun leh nak turun ke laman...bawah nie ade la gambar untuk tatapan...kemas racik trus balik rumah..nak g ke Melaka pulak ngan ke Seramban...kita jumpa lagi kenkawan...


 Pandangan Atas

 Pandangan Kanan

 Pandangan Kiri

 Tersungkur sudah

 

  video




Tuesday, 20 August 2013

Kehilangan C Rembau Di Pekan Nenas - 18/08/13

Assalamualikum kenkawan semua...

Semasa memikat di laman pertama kawasan Pekan Nenas, kwn pacak pikat tanpa ade kedengaran seekor pon ayam...lebih kurang 30minit ade ayam kokok rajin macam pikat..kwn da mula agak ayam yg tgh kokok tu pikat  orng...lepas lebih kurang 30jam lagi kwn pelik pikat kwn senyap terus..kebetulan masa tu kwn maen burung..tetapi masih ade kawasan tu lagi..cuma ayam jer x nampak...

Kwn pon da x sedap hati ambil burung terus pergi ke laman..setibanya di laman kwn dapati pikat kwn da x der...terkejut sambil memerhati kawasan laman racik pon xder...kat laman tu kwn nampak 1 beg ngan racik kwn da tersusun rapi depan beg...apabila dibuka terkejut lihat pikat da tukar...hampeh...kecewa yg teramat...ni kesilapan kwn jugak..x per la...kita jadikan pengajaran...kwn belum test sgt ayam bawah nie..tapi yg pasti laman pertama kwn guna ayam ni ade la sampai..aym agak aggresif...tgk la nnti ada masa insyaAllah test semula ayam nie..harap2 ayam ni lebih baek dari C Rembau..sempena kwn da ditukarkan ayam ni kwn namakan Si Pekan...sempena dapat kat Pekan Nenas...ayam pon masih muda..taji pon kecil lagi...




Nie ler rupa ayam yg ditukarkan...kecil sama macam C Rembau...permainan entah....