Monday, 27 October 2014

Rezeki Awal Muharram 1436H

Ayam Hutan : Si Katek
Lokasi : ???
Tarikh : 10/2014
Masa : 7.00 - 11.30pagi
Tapau : Ke-4
Kenkawan Mikat : Solo

Assalamualaikum...

Hari ni tahun baru...Syukur alhamdullilah di berikan kesihatan yg baik..pagi ni gerak awal sikit kelaman...hajatnya nak repert laman minggu lepas...tapi duk tunggu2 x der pulak si AH ni...neet time la...sempat la maen 4 laman...alhamdulillah laman ke-4 tapau jugak seekor...jadi la rezeki kenkawan yg berhajat nak makan...

Kisahnya laman terakhir ni dengar AH kokok jauh...tgk laman sebelah hutan kecil ngan sawit nampak cun ja...kwn pun buat la laman ngn pacak pikat...hapir 15minit kedengaran AH berketot...tpi dlam masa sama dengar jugak AH kokok makin rapat ngn pikat...tapi cam x mo berlaga...duk tunggu lagi smabil perati dari jauh nampak samar macam AH terbang2..aper lagi g tgk rupanya ayam sendiri...tgk sebelah sawit da kena racik...masa bila berlaga pon x pasti...tgk2 vedio..rupanya hampir minit ke 11 ayam da masuk berlaga...AH dtang senyap...fuh..hampir 20minit ayam tu kena racik...ape la kwn ni..x perati betol2..dalam masa sama AH berketot rupanya selepas seekor tu kena masa berlaga..ade yg lain sampai...ngan yg duk terbang2 tu pikat tgk betina nak ke pikat...adoi...nasib baek ade ternampak pikat cam nak terbang...ape pun...Alhamdulillah rezeki Allah nak bagi...tapau AH kaki putih ngan bulu kuning...nak simpan risau mati ja...sembelih la bagi kawan da lama mengidam nak...kat bawah ni ade la sikit vedio x seberapa untuk sahabat2..





 Berkaki Putih...

video 

  video


  video

Thursday, 9 October 2014

Si Katek Beraksi Dengan Si Togel (AH)

Ayam Hutan : Si Katek
Lokasi : ???
Tarikh : 10/2014
Masa : 5.00 - 6.45Petang
Tapau : Ke-3
Kenkawan Mikat : Solo


Assalamualaikum...

Petang ni ade kelapangan sikit...sempat la 2 laman...dari rumah nak ke lokasi adala dalam 45minit...da sampai lokasi x banyak sangat dengar AH kokok...sambil2 tunggu ade la seekor duk kokok...nak p himpit kantoi la pulak...x der rezeki...cari haluan lain...laman pertama kehausan...x der pulak yg sudi...ambil keputusan keluar ke jalan nak balik...sesambil riki AH mana tau ade yg sudi kuarkan suara..boleh jugak try himpit...sampai ke persimpangan jalan membisu jer AH...

Tgk jam da kat kul 6.15petang...try masuk ke sawit rendah pon x der AH kokok...ambil keputusan try pacak laman ke-2...Pikat kokok dalam 5 minit..dari jauh ade sekor sambut kokok...ni macam ade harapan...setelah berbalas pantun tetiba dengar AH berketot kat pikat...adoi...AH mana pulak ni yg sampai...pikat pon sama layan ketot...da reda kotot ade nampak sekor AH dekat laman pikat...siap kokok lagi...ini AH yg kokok tadi...yg berketot tu x pasti AH mana menghilang...munkin AH yg sama kot..

Pikat pujuk AH sampai kat racik terus tembak...berlaga masuk sebelah kiri...prup..prap..prup prap..racik sebelah kiri pasang dekat sangat pikat...nasib baek la AH berlaga sebelah kanan...tersungkur jugak akhirnya semata racik kat kaki...Alhamdulillah rezeki petang ni...AH ni bulu lum siap..ekor bontot semua patah2..garangnya...maaf..kali da x bervedio lagi...hp untuk bervedio da rosak...dlam proses mencari ganti...

video
Vedio tambil ayam jew

 Pandangan Atas

 Pandangan Kiri

 Pandangan Kanan

 Pandangan Depan

Hm..duk dlam tu diam2


Monday, 6 October 2014

Kembara Si Katek Kembali Beraksi Awal Musim Ayam Hutan

Ayam Hutan : Si Katek
Lokasi : ???
Tarikh : 10/2014
Masa : 4.30 - 6.30Petang
Tapau : Ke-2
Kenkawan Mikat : Kwan & Farok

Assalamulaikum sehabat semua..

Kini bermulanya musim ayam...sewah sudah menampkan dirinya dimerata tempat...untuk permainan merbuk & terkukur di rehatkan seketika...padah nanti jika terjadi sesuatu pada merbuk @ terkukur...

Sekian lama Si Katek tidak beraksi selepas penghujung 12/2013 menapau seekor..Petang ni bawa jenjalan ke lokasi seperti musim lepas...Alhamdulillah Si Katek buat kerja seperti biasa...Laman Pertama siggah jew AH depan Si Katek...Laman Ke-2 tiada layanan dari AH kerana AH berjauhan...x berapa nak vacuum...Laman Ke-3 rezeki memihak pada Si Katek...dalam lebih kurang 10minit AH dah tersunggur dengan pujukan rayu Si Katek...