Monday, 27 May 2013

Terkukur Tapau - SI PJ

Pikat :  Si PJ (BB) > Terkukur , Si Rembau (Ayam Hutan)
Lokasi : Muatiara Rini
Tarikh :  25/05/2013
Masa : 08.00pagi - 11.00pagi
Tapau : Ke 3 (18) @ 10.30pagi
Kenkawan Mikat : Kwan


Assalamualaikum kepada kenkawan seperjuagan..

Hari ini hari off day... sebelum berangkat pulang ke kampung menghantar isteri ke Melaka sempat la kwn pelepas gian melaman...hari ni trun ke port semallam disbbkan nak melaman ayam hutan sekali...persiapkan BB ngan ayam terus menuju ke port...samapai kelaman alahai sunyi pulak pagi nie...ambil keputusan pacak ayam dulu pastu tinggal...

Duk pasang telinga x de jugak dengar..pacak la BB sesedap rasa..2 laman jer kwn sempat maen..cuaca x mengizinkan...BH pun x brapa galak...ambil keputusan round2 kwasan sekeliling sambil berteduh dari hujan gerimis...sebelum tu kwn dah alihkan pikat ayam kat tempat lain...hujan da mula reda...langit pun da x mendung ambil keputusan pergi keport tadi..senyap juga...bunyi sayup jer sekor duk selang (suara kecik sering ) jer atas pokok tinggi...dalam hati try jer la himpit dari jauh...tgk kawsan dari jauh macam bersemak..



Setelah di redah..ada jugak kawasan lapang...perhati kawasan anggar terus pacak BB...lepas pacak kwn tingglkan jer untuk pergi ambil ayam...AH pun duk jauh sangat dari pikat...sampai semula kat kwasan BB, BB da tarik guk...hm..nampak sedang berbalas pantun...BH trun dari pokok tinggi terhun ke pokok rendah...berbalas pantun lagi...BH terus pergi ke anggar pokok sederhana...pastu terus singgah depan pokok kecil depan laman...wah..sempat miniti2 atas ranting sebelum terjun laman...BB asak terus terjun...pergh...BH ni mengukur boleh tahan ea sering jer dengar...x lama terus game over...syukur Alhamdulillah...weldone Si PJ....racik da kusut masai...ambil bawa balik...Si PJ pun bawa jenjalan naek Melaka...sepanjang kat negeri bersejarah...x der hasil...trun tapi x kena racik..xper la...yg penting bawa g jalan jauh still nak on...kat bawah ni ade gambar tatapan untuk kenkawan...


video

Laman SI PJ - BH Game Over

Tertapau Sudah...

 Pandangan Sebelah Kanan

 Pandangan Sebelah Kiri

Pandangan Dari Atas

 Rupa Paras..macho x..hehehe..


No comments:

Post a Comment